Veel gestelde vragen

En de antwoorden uiteraard 🙂

Helder en duidelijk

Open, één van de kernwaarden van mij en mijn bedrijf.

Dus je mag alles vragen.
En ik geef op alles een antwoord.
Nouja… bijna alles 😉

Sommige vragen worden vaak gesteld.
Dus die heb ik voor je op een rijtje gezet.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan 🙂

Wat is Feet in Motion eigenlijk?

Feet in Motion is er speciaal voor jou als jij het beste uit jezelf wilt halen, maar al geruime tijd klachten hebt.
Je hebt al van alles gedaan, oefent je suf, maar toch blijft resultaat uit.

Als jij je herkend in de omschrijving op de homepage, dan kan ik in de meeste gevallen veel voor je betekenen.

Als je twijfelt, neem dan vooral even contact met me op! 
Vragen staat tenslotte vrij 🙂

FIND:
We gaan op zoek naar de ECHTE oorzaak van je probleem.
Want alleen als je de echte oorzaak aanpakt, kun je een probleem DUURZAAM oplossen.

FIX:
Een belangrijke oorzaak van klachten in voeten, benen en rug zijn ‘blokkades’ in je voeten t/m je bekken.
Dus die worden opgespoord en behandeld.

FREE:
Een belangrijke oorzaak van die blokkades zijn ‘bouwfouten’ van je voeten.
Om je lijf duurzaam (klachten) VRIJ te laten bewegen, pakken we die ‘bouwfouten’ aan met zolen.

De Feet in Motion – methode is heel effectief bij lang bestaande (of steeds terugkerende) ‘beweegklachten’ aan spieren en gewrichten in je ‘onderstel’.

Dus klachten die je krijgt als je veel loopt of sport.
Met je ‘onderstel’ bedoel ik je voet t/m je lage rug.
Dat kan dus een enkel- of knieklacht zijn, maar bijvoorbeeld ook lang bestaande kuit- of hamstringklachten.

Mijn specialiteit zijn ‘ketenklachten’.
Als je vaak last hebt van je enkel, maar in datzelfde been b.v. ook je knie of rug vaak problemen geeft.

Ook voor ‘vage’ klachten, zoals ‘het zit niet lekker in mijn enkel’, of ‘ik heb het idee dat ik veel harder kan rennen, maar mijn lijf wil niet mee’, kan ik vaak een oplossing aandragen.

Nee.
Duidelijk antwoord toch 🙂

Het is alleen wel zo dat ik meer voor je kan betekenen als je actief ‘op de been’ bent.
Dus als je graag en veel, loopt en beweegt.

Ik behandel geen huid-, nagel- en teenproblemen.
Daarvoor kun je een afspraak maken bij een algemeen podotherapeut (of pedicure).
Ook bij diabetes- of reuma gerelateerde klachten kan ik je niet helpen. Hierbij kan een algemeen podotherapeut veel beter passende hulp bieden.

Als je verplicht veiligheidsschoenen moet dragen, dan kan ik ook onvoldoende voor je betekenen.
Neem dan contact op met een podotherapiepraktijk die gecertificeerde zolen kan maken.

Feet in Motion is ook niet geschikt als je vooral klachten hebt met zitten.
Dan zijn je klachten vaak het gevolg van een onjuiste zit- of werkhouding en zou ik eerder een fysio- of oefentherapeut aanraden.

Als je alleen klachten hebt met lang staan, dan zijn de ‘functionele zolen’ die ik maak, ook vaak wat minder geschikt. Meestal geeft een zool die wat meer ‘steun’ geeft dan beter resultaat.
Hiervoor kun je contact opnemen met een ‘algemeen podotherapeut’

Nee, Feet in Motion is uniek.

Ja, ik ben opgeleid als podotherapeut en sportpodotherapeut.
Maar door alle kennis en ervaring ben ik mijn eigen methode gaan ontwikkelen.

De ‘Feet in Motion’-methode.

In mijn praktijk ga ik op zoek naar de dieperliggende oorzaak van jouw probleem.
Ik kijk niet wat er misgaat.
Ik kijk wat je voet WEL kan.

Dus, ik ga eerst op zoek naar de ‘blokkades’ in je voet.
Die behandel ik met FMT, zodat je lijf weer goed kan werken.

Daarna kijk ik wat die blokkades veroorzaakt kan hebben.
DIE oorzaak, die pakken we dan nog aan met ‘feel free’-zolen.

Dus, eigenlijk ben ik een ‘Feet in Motion’-therapeut.

Omdat ik opgeleid en geregistreerd ben als podotherapeut, kan ik wel als podotherapeut factureren.
Dat heeft voor jou als voordeel dat je mogelijk een deel vergoed krijgt.

Je behandeling bij Feet in Motion

Feet in Motion werkt volgens de ‘Feet in Motion’-methode (what else :-))

FIND:
We gaan op zoek naar de ECHTE oorzaak van je probleem.
Want alleen als je de echte oorzaak aanpakt, kun je een probleem DUURZAAM oplossen.

FIX:
Een belangrijke oorzaak van klachten in voeten, benen en rug zijn ‘blokkades’ in je voeten t/m je bekken.
Dus die worden opgespoord en behandeld (met FMT).

FREE:
Een belangrijke oorzaak van die blokkades zijn ‘bouwfouten’ van je voeten.
Om je lijf duurzaam (klachten) VRIJ te laten bewegen, pakken we die ‘bouwfouten’ aan met zolen.

FMT staat voor ‘Foot Mobilisation Techniques’.
Ook wel ‘manuele therapie van de voet’.

FMT is een belangrijk onderdeel van de behandeling bij Feet in Motion.
Want alleen een voet die optimaal KAN bewegen, kan OPTIMAAL bewegen.

Met FMT ‘fixen’ we blokkades in je voeten, benen en bekken.
Hiervoor gebruik ik verschillende mobilisatie- en manipulatietechnieken en soms gebruik ik daar ook ‘gereedschap’ bij.

Mobilisaties zijn langzame bewegingen van een gewricht, om het gewricht en/of een band of spier ‘los te maken’.
Manipulaties kun je vergelijken met het ‘kraken’ door de manueeltherapeut.
Met een korte, snelle beweging wordt b.v. een gewricht ‘los gemaakt’. Hierbij is soms een ‘knak’ te horen.

FMT wordt door de meeste mensen als ‘licht ongemakkelijk’, maar niet als pijnlijk ervaren.

Ja, mits je mijn instructies goed volgt uiteraard. 
Tenzij je bekend bent met osteoporose, dan is het beter om even te overleggen.  

Tijdens het lopen komt je hele lichaamsgewicht op je lijf te staan.  
En daar kan een lijf (gelukkig 😉) prima tegen.  

Tijdens de mobilisaties gebruik je alleen je handen.  
Daarmee kun je nooit zoveel kracht uitoefenen, als wat er gebeurt tijdens het lopen. 
De kans dat je iets ‘stuk maakt’ is dus eigenlijk nul. 

Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat je verantwoord met je lijf omgaat. 
Je tanden poets je tenslotte ook niet meer een schuurmachine 😉 

Uiteraard kun je het ook door mij laten doen. 
Daar hoort wel een investering bij, in tijd en geld. 

Je komt dan de eerste 4 weken, 2 keer per week terug. 
Daarna nog 4 weken, 1 keer per week. 

Je investering hiervoor is € 480,- 
Dit bedrag komt bovenop het tarief voor het traject. 

Voor een optimaal resultaat wil ik je wel adviseren om óók de mobilisaties zelf aan te leren. 
Want op termijn is het heel fijn als je het zelf bij kunt houden. 
Dan heb je het meest duurzame resultaat. 

Of je klachten volledig verdwijnen kan ik nooit 100% garanderen.
Simpelweg omdat het ‘iets medisch’ is. 
 
Ik geef wel de garantie dat je altijd een 100% eerlijk advies krijgt.
Als ik denk dat ik jou niet kan helpen, dan zeg ik dat.
Ik zeg je ook eerlijk als ik verwacht dat ik je wel kan helpen.
Ook als mijn ‘oplossing’ niet is wat je zelf had gehoopt…
 

Ik zal jou dan ook altijd  duidelijk kunnen uitleggen EN laten ervaren, als mijn aanpak een positieve bijdrage kan leveren.
Waardoor je ook begrijpt waarvoor we samen aan de slag gaan.

Als je met mijn advies aan de slag gaat, heb je zelf invloed op het resultaat.
Mijn ervaring is dat de mensen die actief aan de slag gaat met mobiliseren en het dragen van de ‘feel free – insoles’ (in de juiste schoenen!), het beste resultaat boeken.

Ik geef altijd de garantie dat de zolen (na de wen-periode van 2 weken) comfortabel zitten.
Mits ze gedragen worden in schoenen die geschikt zijn.
Zitten ze niet prettig, dan zoeken we samen naar een oplossing.
 
Ik geef ook de garantie dat je altijd een 100% eerlijk advies krijgt.
Als ik denk dat zolen jou niet gaan helpen, dan zeg ik dat.
En dan ga ik ze ook niet maken.
ik heb een naam hoog te houden 🙂
 

Ik geef je ook de garantie dat je met de zolen altijd stabieler en makkelijker loopt, dan zonder zolen.

En, uiteraard krijg je garantie op slijtage
Je mag er vanuit gaat dat de zolen minimaal 1 jaar meegaan. Vaak gaan ze wel 2-4 jaar mee.
 
Of je klachten volledig verdwijnen kan ik nooit 100% garanderen.
Simpelweg omdat het ‘iets medisch’ is. 

Ja, mits je je voeten belast uiteraard.
In bed mogen ze uit 😉

Ik adviseer alleen maar zolen als er ‘bouwfoutjes’ in je voeten zitten.
Die bouwfoutjes zitten er altijd…

Daarom moet je, zeker de eerste 3 maanden, de zolen altijd dragen.
En niet alleen maat tijdens sporten ofzo.

Als je klachten verdwenen zijn, dan raad ik vrijwe altijd aan de zolen wel te blijven gebruiken.
Want ook dan heb je nog steeds die ‘bouwfoutjes’.
Je gebruikt de zolen dan om klachten te voorkomen en/of om beter te blijven presteren tijdens sport.

Ja en nee…

Als je echte ‘steunzolen’ draagt, dan nemen de zolen de functie van je voeten over. 
En dan kunnen je voeten inderdaad ‘lui’ worden.

De ‘feel free-‘-zolen van Feet in Motion werken anders.
Die steunen je voeten niet, maar sturen je voeten de juiste kant op.

Doordat je voeten op een betere manier kunnen afwikkelen, kunnen je spieren beter met elkaar samenwerken.
Het resultaat kan dan op termijn zijn, dat je voeten zelfs sterker worden.

Jippie!

Daarom werken ze zo goed samen met de ‘Free Your Feet’-training.
Beide zijn de ontwikkelt om je voeten beter te laten functioneren.

Ik hoop dat jij je gezondheid belangrijk vind en dat je daar zelf in wilt investeren, in de vorm van tijd en geld.
Want als je motivatie van binnenuit komt, hebben we de grootste kans op een optimaal resultaat.

Omdat ik opgeleid en geregistreerd ben als podotherapeut, kan ik als podotherapeut factureren.
Dat heeft voor jou als voordeel dat je mogelijk wel een deel vergoed krijgt.
Informeer vooraf zelf even bij je verzekeraar of check het vergoedingen-overzicht van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten.

Ik ben lid van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten (NVvP) en geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici (KP).

De 'Free Your Feet - Academy'

Er zijn eigenlijk maar weinig mensen die de training niet kunnen doen.

De training in niet zo geschikt als je moeite hebt om je voeten aan te raken. Want dat moet je wel kunnen.
Twijfel je, doe dan de gratis training die je hier op de site vind.
Heb je moeite met deze oefeningen, dan raad ik de Free Your Feet -training af.

Daarnaast is de training minder geschikt als je osteoporose hebt.
Stuur me dan een berichtje via het contactformulier. Dan kunnen we even overleggen.

En uiteraard is de training niet zo geschikt als je er geen tijd voor vrij wilt of kunt maken.
Reken daarom de eerste 2 weken op 10 min. per dag, dan kom je een heel eind.
Daarna is het nog maar maximaal 2-3 x per week, 10-15 min.

Je investering voor de training is eenmalig €97,-

Daarmee heb je onbeperkt toegang tot alle mobilisaties en oefeningen, om je lijf optimaal VRIJ te laten bewegen.
En uiteraard staat vragen vrij. Loop je ergens tegenaan, mail me dan gewoon.

Hiermee heb je zelf invloed op je herstel en kun je makkelijk en snel ‘ingrijpen’ als je voelt dat het niet helemaal lekker gaat.
Waardoor je (reis-) tijd en geld uitspaart, voor een bezoek aan de praktijk.
En je bent volledig onafhankelijk van mijn agenda, ook fijn.

Ik ga er vanuit dat je door de training meer stabiliteit krijgt en je voet makkelijker gaat afwikkelen.
Of klachten minder worden hangt uiteraard heel erg af van wat er precies aan de hand is.
En, van hoe goed en vaak jij de oefeningen doet.
 
Heb je je klachten al heel erg lang, zijn ze heel heftig en/of ‘complex’ (b.v. in je voet maar ook ik je knie of rug).
Dan raad ik aan om eerst te overleggen of een volledig behandeltraject beter bij je past.
 
Twijfel je of zo’n online-training wel iets voor jou is?
Je kunt de training altijd een week proberen.
Vind je het niks, dan krijg je zonder gedoe gewoon je geld terug.

In module 1 staan een aantal video’s die je ‘moet’ kijken om verantwoord met de training aan de slag te gaan.
Deze video’s duren in totaal 10 min.
Alles bij elkaar staat er voor ruim 40 min. informatie en inspiratie in de module.

Als je de training start, kort na een bezoek aan mij, dan kun je module 2 in het begin overslaan. Want dan krijg je instructies van mij.
Als je deze training ‘los’ aangeschaft, dan ben je in totaal 20 min. bezig.

Module 3 doe je volledig.
De instructie-video’s voor de mobilisatie duren bij elkaar 30 min.
De module eindigt met een meedoe-video van ruim 4 min.
Deze herhaal je de eerste 4 weken 2-3 keer per week.

Module 4 doe je ook volledig.
Hierin vind je 26 min. aan video’s om de mobilisaties aan te leren.
Aan het eind zit weer een meedoe-video van ruim 4 min.
Ook deze herhaal je 2-3 keer per week.

Als je alles goed in de vingers hebt, ga je door naar module 5.
Daar vindt je een meedoe-video van ruim 8 min.
In deze video doe je alle mobilisaties in een logische volgorde achter elkaar.
6 weken nadat je gestart bent met mobiliseren, kun je volstaan met 1 keer per week.

Ik hou van lekker makkelijk.

Je hebt een pen of batterij en een stoel o.i.d. nodig.
En je gaat gebruik maken van een elastische oefenband. Deze moet je aan iets zwaars vast kunnen maken.

Verder hoef je geen bijzondere oefenmaterialen aan te schaffen.

Je komt in de training via www.fyf-academy.nl

Weet je het wachtwoord niet meer? Geen paniek!
Dan kun je heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’.
Dan krijg je een mail met een wachtwoord-reset.

Kom je er niet goed uit?
Twijfel je of de training wel iets voor je is?

Geen paniek, ik heb een 7 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie.
Dus je kunt het zonder risico proberen.

En uiteraard mag je me ook altijd mailen met een vraag.
Dat kan via fyf@feetinmotion.nl

Antwoorden op weg naar
VRIJ bewegen

Bedankt voor je interesse!

Leuk dat je met de Free Your Feet – training aan de slag wil!
Vul onderstaand je gegevens in en ik neem binnen 2-3 werkdagen contact met je op.