Heb jij een vraag?

Lees dan eerst de FAQ hieronder!

Veel gestelde vragen

Over Feet in Motion

Sinds 2023 in het een feit: Feet in Motion als praktijk bestaat niet meer.

Maar gelukkig hebben we nu de Feet in Motion Experts.
En uiteraard kun je ook je herstel in eigen hand nemen met de Free Your Feet training.

Over de Feet in Motion Methode

De Feet in Motion Experts werken volgens de Feet in Motion Methode. Maar wat houdt dat nou precies in?
De Feet in Motion Methode bestaat uit 3 stappen:

FIND:
We gaan op zoek naar de ECHTE oorzaak van je probleem.
Want alleen als je de echte oorzaak aanpakt, kun je een probleem DUURZAAM oplossen.

FIX:
Een belangrijke oorzaak van klachten in voeten, benen en rug zijn ‘blokkades’ in je voeten t/m je bekken.
Dus die worden opgespoord en behandeld (met FMT).

FREE:
Om je lijf duurzaam (klachten) VRIJ te laten bewegen, gaan we zorgen voor écht functieherstel.

FMT staat voor ‘Foot Mobilisation Techniques’.
Ook wel ‘manuele therapie van de voet’.

FMT is een belangrijk onderdeel de Feet in Motion Methode.
Want alleen een voet die optimaal KAN bewegen, kan OPTIMAAL bewegen.

Met FMT ‘fixen’ we blokkades in je voeten, benen en bekken.
Hiervoor gebruiken de Feet in Motion Experts verschillende mobilisatie- en manipulatietechnieken en soms gebruiken ze daar ook ‘gereedschap’ bij.

Mobilisaties zijn langzame bewegingen van een gewricht, om het gewricht en/of een band of spier ‘los te maken’.
Manipulaties kun je vergelijken met het ‘kraken’ door de manueeltherapeut.
Met een korte, snelle beweging wordt b.v. een gewricht ‘los gemaakt’. Hierbij is soms een ‘knak’ te horen.

FMT wordt door de meeste mensen als ‘licht ongemakkelijk’, maar niet als pijnlijk ervaren.

Ja, mits je de instructies goed volgt uiteraard. 

Tijdens het lopen komt je hele lichaamsgewicht op je lijf te staan.  
En daar kan een lijf (gelukkig 😉) prima tegen.  

Tijdens de mobilisaties gebruik je alleen je handen.  
Daarmee kun je nooit zoveel kracht uitoefenen, als wat er gebeurt tijdens het lopen. 
De kans dat je iets ‘stuk maakt’ is dus eigenlijk nul. 

Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat je verantwoord met je lijf omgaat. 
Je tanden poets je tenslotte ook niet meer een schuurmachine 😉 

Over Free Your Feet

Er zijn eigenlijk maar weinig mensen die de training niet kunnen doen.

De training in niet zo geschikt als je moeite hebt om je voeten aan te raken. Want dat moet je wel kunnen.
Twijfel je, doe dan de gratis training die je hier op de site vind.
Heb je moeite met deze oefeningen, dan raad ik de Free Your Feet -training af.

Daarnaast is de training minder geschikt als je osteoporose hebt.
Stuur me dan een berichtje via het contactformulier. Dan kunnen we even overleggen.

En uiteraard is de training niet zo geschikt als je er geen tijd voor vrij wilt of kunt maken.
Reken daarom de eerste 2 weken op 10-15 min. per dag, dan kom je een heel eind.
Daarna is het nog maar maximaal 2-3 x per week, 10-15 min.

Je investering voor de training is eenmalig €117,-

Daarmee heb je onbeperkt toegang tot alle mobilisaties en oefeningen, om je lijf optimaal VRIJ te laten bewegen.
En uiteraard staat vragen vrij. Loop je ergens tegenaan, mail me dan gewoon.

Hiermee heb je zelf invloed op je herstel en kun je makkelijk en snel ‘ingrijpen’ als je voelt dat het niet helemaal lekker gaat.
Waardoor je (reis-) tijd en geld uitspaart, voor een bezoek aan de praktijk.
En je bent volledig onafhankelijk van mijn agenda, ook fijn.

Ik ga er vanuit dat je door de training meer stabiliteit krijgt en je voet makkelijker gaat afwikkelen.
Of klachten minder worden hangt uiteraard heel erg af van wat er precies aan de hand is.
En, van hoe goed en vaak jij de oefeningen doet.
 
Heb je je klachten al heel erg lang, zijn ze heel heftig en/of ‘complex’ (b.v. in je voet maar ook ik je knie of rug).
Dan raad ik aan om eerst te overleggen of een volledig behandeltraject beter bij je past.
 
Twijfel je of zo’n online-training wel iets voor jou is?
Je kunt de training altijd een week proberen.
Vind je het niks, dan krijg je zonder gedoe gewoon je geld terug.
  • In module 1 staan een aantal video’s die je ‘moet’ kijken om verantwoord met de training aan de slag te gaan.
    Deze video’s duren in totaal 10 min.
    Alles bij elkaar staat er voor ruim 40 min. informatie en inspiratie in de module.

  • Module 2 is de echte start van je avontuur, want je gaat in kaart brengen wat jouw zwakke schakels zijn. Je gaat testen.
    Daar ben je in totaal 20 min. mee bezig.

  • Module 3 zijn de mobilisaties voor meer balans.
    De instructie-video’s voor de mobilisatie duren bij elkaar 30 min.
    De module eindigt met een meedoe-video van ruim 4 min.
    Deze herhaal je de eerste 4 weken 2-3 keer per week.

  • Module 4 zorgt dat je beter naar voren kunt afrollen.
    Hierin vind je 26 min. aan video’s om de mobilisaties aan te leren.
    Aan het eind zit weer een meedoe-video van ruim 4 min.
    Ook deze herhaal je 2-3 keer per week.

  • Als je alles goed in de vingers hebt, ga je door naar module 5.
    Daar vindt je een meedoe-video van ruim 8 min.
    In deze video doe je alle mobilisaties in een logische volgorde achter elkaar.

  • En, voor de die-hards hebben we ook nog module 6.
    Als je echt eruit wilt halen wat erin zit, dan zou ik die ook zeker doen.
    In deze module ga je aan de slag met je middenvoet, met nog 25 min. aan video.

  • In module 7 vindt je nog aanvullende tips om nog VRIJer te bewegen.

Stel jezelf vooral de vraag waarom je dat niet zou willen… 

Naar de praktijk van een zorgverlener gaan kost je meer (reis)tijd en opvallend véél meer geld.
En dat voor iets wat super eenvoudig is om zelf te doen.

Voordeel van zelf doen is ook dat je op ieder gewenst moment jezelf gewoon kunt fiksen.
Dus ook ’s avonds en in het weekend, en óók als ik op vakantie ben.

Zelfs als je over een jaar weer een blessure oploopt.
Je word gewoon je eigen ‘Feet in Motion Expert’.

Als je toch zeker wilt weten of je goed bezig bent, kun je er voor kiezen om de hulp in te schakelen van een Feet in Motion Expert.

Ik hou van lekker makkelijk.

Je hebt een pen of batterij en een stoel o.i.d. nodig.
En je gaat gebruik maken van een elastische oefenband. Deze moet je aan iets zwaars vast kunnen maken.

Verder hoef je geen bijzondere oefenmaterialen aan te schaffen.

Je komt in de training via www.fyf-academy.nl

Weet je het wachtwoord niet meer? Geen paniek!
Dan kun je heel eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten’.
Dan krijg je een mail met een wachtwoord-reset.

Kom je er niet goed uit?
Twijfel je of de training wel iets voor je is?

Geen paniek, ik heb een 7 dagen ‘niet goed, geld terug’-garantie.
Dus je kunt het zonder risico proberen.

En uiteraard mag je me ook altijd mailen met een vraag.
Dat kan via fyf@feetinmotion.nl

Ik heb een andere vraag

Dat kan uiteraard 😊

Wel goed om te weten:

  • Vragen over het maken van een afspraak bij Feet in Motion worden niet in behandeling genomen.
    Want een afspraak maken bij Feet in Motion is niet mogelijk.
  • Daarnaast wordt de email beperkt gelezen. Een reactie kan een week op zich laten wachten.

Over mij

In mijn ervaring met meer dan 10.000 cliënten, ontdekte ik dat de oorzaak van de klachten vrijwel altijd bestond uit twee dingen: de anatomische bouw van je voet en de blokkades in je voeten t/m je bekken.

Met de ‘Feet in Motion’-methode ga je op zoek naar de oorzaak van je klachten en zorg je ervoor dat je VRIJ kunt bewegen.

Je eerste stap
naar VRIJ bewegen!

Wil jij ook meer stabiliteit en minder klachten?

Schrijf je nu GRATIS in voor de mini-training

Uiteraard zijn jouw gegevens bij mij veilig.
Hierover lees je meer in de Privacyverklaring.

Bedankt voor je aanmelding!

Leuk dat we samen aan de slag gaan!

Op de hoogte blijven van alle tips?
Volg mij dan ook op facebook!

Je ontvangt je eerste email al direct in je mailbox.
Heb je niks ontvangen, check dan even je spam.